Advice before entering the field of e-commerce

hager
Сообщения: 24
Зарегистрирован: 02 апр 2021, 01:30

Advice before entering the field of e-commerce

Сообщение hager » 10 апр 2021, 07:59

Advice before entering the field of e-commerce
In the course of this growth, e-commerce companies face a great challenge represented in the dates of delivery of products to customers and consumers, especially with the sudden increase in demand and very large rates, therefore; In this article, we will cover tips before starting an e-commerce business.

Choose the right e-commerce platform
There is no doubt that the e-commerce market is full of many different stores, and if we conducted a tour of these stores, we would discover that there is no shortage in terms of goods or products on these platforms. If you want to create your own e-commerce project, you must study all the tools available to you and their advantages. Its disadvantages are to select the tool that matches your product presentation and platform development skills. افضل مشروعات ناجحة في الامارات

Study your competitors
The process of studying competitors is the most important tool that you should work on before starting your own business, it is very important to analyze competitors by gathering information on other online stores; What directs the investments you are pumping to develop your site towards the actual advantages that customers need, so evaluating your competitors is the first step in identifying the mechanism of excellence, and after completing the study of your competitors, you must analyze your strengths and weaknesses; To apply a different and effective strategy.

Talk about your project on social media
Social media is one of the most popular online platforms you can talk about about your e-business. Where you can access your personal accounts on social media such as Facebook, Twitter and Instagram and start talking about the importance of your project and what are its advantages, and try to ask your close friends on these sites to share all the information that you write about your project, as these things help you a lot in introducing the users of these sites to your business. Mail.
خطوات انشاء مشروع تجاري

Entering the field of e-commerce

- Rely on your personal skills
The success of electronic projects is not an easy thing, as some believe, for these types of projects need to make more efforts and develop personal skills in the fields of programming, if you do not have full knowledge of how your online store works and its management mechanism, then you will not have the ability to train the work team, And you have to remember that relying each time on programmers or designers to make adjustments to your online store will be costly.

Learn the skills and rules of SEO
At a time when the Internet is witnessing great progress, and in light of the network that is teeming with websites and online stores, no site aspiring to success can do without applying the rules of SEO; So you have to learn it to appear in the search engines, and you also have to find the terms that you will enter in the search engines to find the targeted expressions, which will bring traffic to your website.

تكلفة تاسيس شركة في دبي


هذا هو أحد الأسئلة الأولى التي سيطرحها عليك أي مستثمر حول خطة عملك. اجعل إجاباتك جاهزة:

اعرف ما إذا كان عملاؤك سيكونون مستهلكين أم شركات. إذا كانت شركات ، فمن ستستهدف داخل تلك الشركات؟ ربما يكون مندوب المبيعات ، أو ربما الرئيس التنفيذي؟
حدد ما إذا كان لديك عملاء منتظمون أو مشترين لمرة واحدة.
تأكد من أنك تحدثت بالفعل مع بعض العملاء المحتملين.
تقييم الجمهور المستهدف
ليس هناك مجال للتخمين هنا. تحتاج إلى تحديد الأشخاص الذين سيشترون منك. فكر فيما يلي:

الخصائص الديمغرافية - مثل العمر والجنس والحالة الاجتماعية.
Firmographics - ينطبق هذا عند البيع للشركات. تشمل الرسوم البيانية حجم الشركة وإيرادات الشركة وخدمات أو منتجات الشركة.
الموقع - ربما منطقة معينة أو بلدة أو حتى بلد.
المهنة - ربما تستهدف المحاسبين أو الشرطة أو المحامين ، على سبيل المثال.
المجموعات - مثل الأشخاص الذين لديهم اهتمامات أو عادات مشتركة.
كلما قمت بتقييم جمهورك المستهدف بشكل أفضل ، كلما كانت خطة عملك أكثر شمولية.

ما هي فرصك؟
الأعمال الناجحة تفكر بشكل كبير. ربما تكون قد بدأت صغيرة ، لكن ليس عليك البقاء على هذا النحو. لذا اكتب الفرص الممكنة لعملك أثناء نموه.

على سبيل المثال ، ربما تخطط للبدء بالبيع عبر الإنترنت. هذا رائع ، ولكن كيف ستجلب حركة المرور إلى موقعك؟ كيف سيجدك الناس على الإنترنت؟ سوف تحتاج مندوبي مبيعات؟ إذا لم يكن كذلك ، فكيف ستقنع الناس بالشراء منك؟

مع نمو الأعمال التجارية ، هل هناك مجال لمنافذ البيع بالتجزئة بالطوب وقذائف الهاون؟ ما هي الفرص الأخرى التي ستتاح لك إذا نما عملك كما هو مخطط له؟

فهم المنافسة
كل عمل له منافسة. إذا لم تذكر اسمك ، فسيعتقد المستثمرون أنك غير محترف - أو مجرد ساذج. كن شاملاً ، وقم بإدراج جميع منافسيك الحاليين والمحتملين:

من هم منافسوك المباشرون - أولئك الذين يبيعون نفس المنتجات مثلك؟
من هم منافسوك غير المباشرين - أولئك الذين يتداخل سوقهم معك؟
ما الذي سيمنع الشركات الأخرى من منافستك - ما هي حواجز الدخول؟
ما هو عرض البيع الفريد الخاص بك USP؟ بعبارة أخرى ، ما هي وجهة نظرك التي تجعلك مختلفًا عن منافسيك؟
هذه النقطة الأخيرة مهمة. تحتاج إلى شرح كيف سيميز عملك التجاري نفسه عن الآخرين. قد يعتمد ذلك على السعر أو الخدمة أو الجودة أو النطاق أو القيمة. تأكد من تهجئتها

Вернуться в «Встречи»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 1 гость